Ny debatserie: Hvad skal et nyt medieforlig opnå?

Hvordan skal medieforliget udformes? Altinget Kultur har spurgt en række mediepolitiske aktører. Arkivfoto.
Hvordan skal medieforliget udformes? Altinget Kultur har spurgt en række mediepolitiske aktører. Arkivfoto.Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Forhandlingerne om et nyt medieforlig går i gang dette efterår efter at have været udskudt ad flere omgange. 

Men hvordan skal den nye mediepolitik udformes? Det har Altinget Kultur i denne debatserie spurgt en række af mediepolitikkens aktører om.

Kort sagt har vi bedt aktørerne om at forholde sig til følgende spørgsmål:  

Hvad er vigtigst at få med i et nyt medieforlig? 

Hvordan forholder et nyt medieforlig sig til en virkelighed, hvor risikoen for nyhedsørkener vokser, og hvor sociale medier udgør en konkurrent på både indtjening og opmærksomhed?

Har du lyst til at bidrage til debatten, er du meget velkommen til at skrive et indlæg og sende det til debatansvarlig Pernille Tørslev på [email protected] eller til Altingets debatredaktion på [email protected].

Følgende deltager i debatten:

Søren Bo SøndergaardSøren Bo Søndergaard (EL), mediepolitisk ordfører

Anne Sofie Christensen-DalsgaardAnne Sofie Christensen-Dalsgaard, forperson Nye Medier

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024