EU-penge om mad går udenom Danmark

Danmark får en sølle kvart procent af de midler, EU-Kommissionen har afsat til ny PR-kampagne for europæisk mad.
Claus Iversen
EU-Kommissionen poster over 19 mio. euro i en ny PR-kampagne for europæisk mad. Danskerne og danske virksomheder skal dog ikke regne med at blive overdænget med information, idet Danmark kun får 49.370 euro svarende til under 0,26 % af det samlede beløb.

Fødevareminister Mariann Fischer Boel (V) oplyser herom i et svar til Folketingets Fødevareudvalg:

"Pengene skal gå til oplysning om mejeriprodukter, kvalitetsbordvin med geografisk betegnelse, friske frugter og grønt- sager, forarbejdede frugter og grøntsager samt levende planter."

Derudover vil oplysninger om økologiske produktionsmetoder, de beskyttede oprindelsesbetegnelser, sporbarhed og mærkning samt produkters ernæringsmæssige og sundhedsmæssige aspekter kunne få tildelt penge.

Altinget logoChristiansborg
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget christiansborg kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Christiansborg

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024