PR-dronningen, der sprang ud som dyrenes direktør
PORTRÆT: Signe Sehested Lund kom til Dyreværnet med masser af stjernestøv i rygsækken efter en årelang karriere som de kendtes pressedame. Hun fik organisationen i primetime på TV3, boostede indtægterne og kom i shitstorm på Facebook. Nu forlader hun direktørstolen for at vende tilbage til PR-branchen.
Rasmus Dahl Løppenthin
JournalistJeg skal ikke sidde på 10. etage bag et palisanderbord
Signe Sehested Lund
Afgående direktør, Dyreværnet
Interviewet med Signe Sehested Lund har været i gang i en times tid, da direktøren for Dyreværnet foreslår, vi tager en frokost. De fleste steder i organisationsdanmark er det i disse år kodeord for noget i retning af økologisk rugbrødssandwich flankeret af en kildevand.
Signe Sehested Lund derimod disker op med flæskestegssandwich og Coca-Cola fra den lokale grill.
Skal vi ikke bare sige, at hvis der var en kostskole for ngo-chefer, ville Signe Sehested Lund ikke være dimittend. Hun gør tingene på sin egen måde.
Dyreværnet blev stiftet helt tilbage i 1898.
Kernen i Dyreværnet er internatet i Rødovre, hvor man hjælper og behandler herreløse og mishandlede dyr.
Arveindtægter har historisk været foreningens vigtigste indtægt. Men i 2015 blev arvetindtægterne på 3.5 millioner overgået af bidrag fra private, som løb op i fem millioner kroner.
Dyreværnet omsatte i alt for 14 millioner i 2015.