DHS: Vi spiser ikke forbrugere til middag
Anna Rossman Thejsen
Ingen forfatter
Ingen forfatter
Den store stygge ulv er et image, handels- og servicevirksomhederne er godt træt af.Vi oplever gang på gang, at der ikke er tilstrækkelige ressourcer i Forbrugerstyrelsen og hos Forbrugerombudsmanden til at slå ned på synderne... Vi har kun én interesse, og det er, at der bliver en reel konkurrence, og at der bliver slået ned på dem, der snyder forbrugerne.
Kim Munch Lendal
Direktør i DHS
Hvad end det handler om virksomhedernes indstilling til mærkning af sunde og usunde fødevarer eller markedsføring af produkter, har der hidtil været en tendens til, at medier og politikere har opfattet erhvervslivet som 'the bad guy', der bare er ude på at snyde 'the good guys'.
Det mener direktør i arbejdsgiver- og erhvervsorganisationen Dansk Handel & Service (DHS) Kim Munch Lendal.
Og selv om der trods alt blæser nye og mildere stemte vinde fra bl.a. det unge forbrugerministerium, er der et stykke vej endnu til en mere afbalanceret forbrugerpolitik, siger Kim Munch Lendal i et interview til Altinget.
Dansk Handel & Service forbrugerpolitiske oplæg er fra december 2005, hedder 'Den globale forbruger - borgeren i centrum' og kan læses på DHS' hjemmeside.