Smiley bruges som markedsføring

NYHED: Flere og flere virksomheder bruger nu Fødevarestyrelsens smiley som positiv branding.
Niels Th. Dahl

Det er unfair, at virksomheden springer det vigtige mellemled, der hedder Fødevarestyrelsen, over.

Sophie Esmann Andersen
Ekspert i branding

For nogle fødevarevirksomheder er det en ren forbandelse, når klistermærkerne med en sur smiley skal hænges op butikkens vinduer, fordi Fødevarestyrelsen har fundet uorden i fødevaresikkerheden.

Men for andre, der har fået et heldigere kontrolresultat, er offentliggørelsen væsentlig sjovere. Faktisk så sjov, at flere virksomheder nu er begyndt selv at brande sig positivt med de glade smileyer eller den nye elite-smiley. Det skriver ErhvervsBladet.dk.

Hos virksomheden Jydsk Emblem i Århus har man oven i købet kunne mærke efterspørgslen så meget, at man nu fremstiller en elite-smiley-nål, som f.eks. de ansatte på en elite-restaurant kan bære på tøjet som reklame.

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Fødevarer

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024