Smiley bruges som markedsføring
Niels Th. Dahl
JournalistDet er unfair, at virksomheden springer det vigtige mellemled, der hedder Fødevarestyrelsen, over.
Sophie Esmann Andersen
Ekspert i branding
For nogle fødevarevirksomheder er det en ren forbandelse, når klistermærkerne med en sur smiley skal hænges op butikkens vinduer, fordi Fødevarestyrelsen har fundet uorden i fødevaresikkerheden.
Men for andre, der har fået et heldigere kontrolresultat, er offentliggørelsen væsentlig sjovere. Faktisk så sjov, at flere virksomheder nu er begyndt selv at brande sig positivt med de glade smileyer eller den nye elite-smiley. Det skriver ErhvervsBladet.dk.
Hos virksomheden Jydsk Emblem i Århus har man oven i købet kunne mærke efterspørgslen så meget, at man nu fremstiller en elite-smiley-nål, som f.eks. de ansatte på en elite-restaurant kan bære på tøjet som reklame.