Dan Jørgensen: Bedre kontrol med grøn markedsføring er en vigtig prioritet for os
GREENWASHING: SF pressede i onsdagens spørgetime på for at høre, hvad regeringen på nationalt plan vil gøre for at sikre bedre kontrol med grøn markedsføring. Regeringen har dog sit primære fokus i EU, fortalte fungerende erhvervsminister Dan Jørgensen.
Sine Riis Lund
Journalist og redaktørDer er i dag en markedsføringslov, men det er min bedste fornemmelse, at den ikke i tilstrækkelig grad sikrer forbrugerne og gennemsigtigheden på det her område.
Signe Munk
Klimaordfører, SF
Jeg vil godt understrege, at det her er en vigtig prioritet for os. Og når jeg nævner EU-sporet, handler det jo ikke om skubbe noget ansvar væk, tværtimod, så handler det om at påpege en mulighed, fordi det her må nødvendigvis, når vi er en del af det indre marked, være noget, vi skal gøre europæisk.
Dan Jørgensen (S)
Fungerende erhvervsminister
De grønne budskaber på fødevarer og andre produkter vinder frem i disse år.
Men nogle gange har kommunikationsafdelingen måske lige strammet skruen lidt, og derfor er der behov for at hjælpe forbrugerne bedre i den grønne jungle, lød det onsdag fra SF's klimaordfører Signe Munk.
Hun havde i spørgetimen indkaldt erhvervsministeren for mundtligt at svare på, hvad regeringen agter at foretage sig for at sikre bedre kontrol med grøn markedsføring.