Et spring for økologien
Tina Møller
Ingen forfatter
Ingen forfatter
De allerfleste danskere kender Ø-mærket, men det er de færreste, der ved, hvad mærket står for. Målet er at give forbrugerne denne viden, så de har et bedre grundlag at træffe deres valg på. Samtidig kan bevidste forbrugervalg føre til et mere robust marked for økologiske produkter – en af de udfordringer økologien netop står overfor.
Kampagnen vil kunne ses i tv, radio, aviser og blade fra lørdag den 31. maj. Også en række større detailkæder har valgt at benytte den opmærksomhed, kampagnen forhåbentlig skaber. På sitet www.øøøø.nu (først aktivt fra den 30. maj) vil der være links til mange forskellige slags informationer om økologi samt et vidensspil med præmier.
Fødevareministeriet har forberedt kampagnen i tæt samarbejde med en række organisationer på økologiområdet. Det er Forbrugerrådet, Landbrugsraadet, FødevareIndustrien, Økologisk Landsforening og detailhandlen repræsenteret ved COOP Danmark.
Kontaktperson:
Chefkonsulent Anders Klöcker, tlf. 3395 8864, e-mail [email protected]