Eva Kjer: Jeg lagde mig ikke fladt for Coca-Cola

KAMPAGNE: Fødevareminister Eva Kjer Hansen (V) afviser beskyldninger om at have begrænset kampagne fra Fødevarestyrelsen efter pres fra Coca-Cola. Vi har blot overholdt reglerne, siger ministeren.
Foto: coca-cola.dk
Morten Øyen
Fakta

Fødevarestyrelsen lancerede i januar 2009 kampagnen "Maks en halv liter sodavand eller saft om ugen" for at få børn og unge til at drikke mindre sødt.

Da kampagnen blev lanceret, fik Fødevarestyrelsen en henvendelse fra Coca-Cola, der mente, kampagnens grafiske design og udtryk krænkede Coca-Cola varemærkerne.

Det grafiske udtryk blev derefter justeret.

Fødevarestyrelsen bestemte sidenhen at droppe nogle dele af kampagnen, og i stedet lave en opfølgningskampagne kaldet "Skwulp".


Kilde: Fødevarestyrelsen
Fødevareminister Eva Kjer Hansen måtte onsdag i et samråd på Christiansborg forsvare beslutningen om at droppe bannerreklamer og tilbagekalde go-cards for kampagnen "maks. en halv
Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Fødevarer

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024