Forbrugertrends forvirrer fødevaresektoren

NYHED: Det vil blive mere og mere vanskeligt at forudsige forbrugernes præferencer i fremtiden, siger fremtidsforsker.
Forbrugertrends går i forskellige retninger og er vanskelige at forudsige.
Forbrugertrends går i forskellige retninger og er vanskelige at forudsige.Foto: colourbox.com
Niels Th. Dahl

Forbrugerne er i stigende grad situationsbestemte og skifter holdning og handling midt i supermarkedet.

Anne-Marie Dahl
Fremtidsforsker og cand.scient.pol.

Gode råd er dyre, når verdens - og Danmarks - fødevareproducenter skal forudsige forbrugernes næste træk.

De kan nemlig gå i mange forskellige retninger, og det gør det i stigende grad vanskeligt for producenterne at målrette produkterne til markederne.

Det skriver fremtidsforsker og cand.scient.pol. Anne-Marie Dahl i bladet Jord og Viden.

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Fødevarer

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024