Kun få køber mad på nettet

NYHED: Det er fortsat kun et lille mindretal, der køber deres fødevarer over nettet, viser ny forbrugerundersøgelse.
Der er ikke rigtig gang i internethandlen med fødevarer.
Der er ikke rigtig gang i internethandlen med fødevarer.
Niels Th. Dahl

Distributionsomkostningerne gør det for dyrt at købe fødevarer over nettet.

Leif Nielsen
Cheføkonom i Landbrugsraadet

Danskerne køber stadig de fleste fødevarer i supermarkederne, mens internethandlen halter langt bagefter.

Det viser en forbrugerundersøgelse, Synovate har lavet for Landbrugsraadet. Undersøgelsen viser, at kun ca. 5 pct. har købt mad på nettet mere end otte gange i de seneste år.

"Distributionsomkostningerne gør det for dyrt at købe fødevarer over nettet. Firmaer som Aarstiderne og Skagenfoods forsøger sig med samlede kasser med blandede varer for at sænke omkostningerne, men som forbruger kan man så ikke vælge glaskål eller noget andet fra, hvis man ikke vil have det," siger cheføkonom i Landbrugsraadet Leif Nielsen til bladet FoodCulture.

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Fødevarer

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024