Måling: 3 ud af 4 tror, "lurpak" er smør

NYHED: De fleste forbrugere tror stadig, "lurpak" er smør – også selv om det nu må bruges på blandingsprodukter.
Niels Th. Dahl

Lurpak er simpelthen et indarbejdet smørmærke. Det er ekstremt konkurrenceforvridende, at mejerierne får lov til det her.

Frederik Madsen
Advokat for Margarineforeningen

Hvis der står "lurpak" på pakken i køledisken, så må der være smør indeni.

Det er i hvert fald opfattelsen hos næsten tre ud af fire danske forbrugere ifølge en meningsmåling, analyseinstituttet Synovate har lavet for Margarineforeningen.

Deltagerne i målingen er således blevet spurgt, hvilke af de tre produkter "Becel", "Kærgården" og "LURPAK Smørbar", de forbinder med smør. Selv om "LURPAK Smørbar" er et blandingsprodukt, der også indeholder vegetabilsk fedt, svarede hele 72 pct., at de forbandt produktet med smør, mens svarene for blandingsproduktet "Kærgården" var 48 pct. og kun 2 pct. for margarinen "Becel".

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Fødevarer

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024