Ny karriereportal skal tiltrække flere studerende
TALENT: Madkulturen lancerer et karriereunivers ved navn Food Careers, som skal hjælpe fødevarebranchen med at tiltrække flere dedikerede og kvalificerede studerende.
- Promilleafgiftsfonden har bevilget to millioner kroner til Madkulturen til at etablere Food Careers i 2015 samt halvanden million kroner til at udvikle Food Careers i 2016.
- Etableringen af Food Careers sker i samarbejde med partnerne bag Fremtidens Fødevareuddannelser – et partnerskab, som Madkulturen også står bag.
- Partnerne bag Fremtidens Fødevareuddannelser er: 3F, Dansk Erhverv, Fødevareforbundet NNF, HORESTA, Dansk Industri, Landbrug & Fødevarer, Kost- og Ernæringsforbundet, Danske Slagtermestre, Rektorkollegiet for Professionshøjskolerne, Rektorkollegiet for Danske Erhvervsakademier, Rektorkollegiet for Danske Universiteter, Danske Erhvervsskoler.
- Madkulturen er en selvejende institution under Miljø- og Fødevareministeriet, der arbejder for bedre mad til alle med fokus på kvalitet og vækst i fødevareerhvervet.
Manglende kendskab til karrieremuligheder og et dårligt image for visse grene af fødevaresektoren.
Det er nogle af de udfordringer, som fødevareerhvervet slås med i kampen om de unge studerende.
Men nu lancerer den selvejende institution Madkulturen et karriereunivers ved navn Food Careers, som skal hjælpe branchen med at tiltrække flere dedikerede og kvalificerede studerende. Det skriver Madkulturen i en pressemeddelelse.