Ny, langsigtet strategi for Danske Slagterier

Claus Iversen
Danske Slagterier, der er brancheorganisation for svineproducenter og slagterier, skal arbejde efter en ny, langsigtet strategi. Bestyrelsen har på sit møde den 20. februar vedtaget den nye strategi, der dækker perioden frem til 2010. Resultatet af strategiprocessen vil blive offentliggjort på Danske Slagteriers delegeretmøde fredag den 28. februar.

"Med den strukturudvikling, vi oplever i primærlandbruget og på virksomhedssiden - en udvikling med færre og større bedrifter og virksomheder - er vi nu i en situation, hvor vi både kan tilpasse udgiftsniveauet og samtidig styrke brancheorganisationen. Vi styrker en række områder og nedprioriterer nogle andre. Vi har lagt en offensiv strategi for resten af dette årti, så Danske Slagterier fortsat kan varetage sin rolle som den ledende nationale og internationale kødorganisation", siger formanden, gårdejer Bent Claudi Lassen.

Samtidig har Danske Slagteriers bestyrelse som led i strategiprocessen fastlagt de økonomiske rammer for regnskabsåret 1. oktober 2003 til 30. september 2004.

Aktiviteterne for næste år vil beløbe sig til 339 mio. kr., hvilket er 27 mio. kr. mindre end i indeværende regnskabsår, oplyser Claudi Lassen.

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Fødevarer

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024