Økologi er blevet populært hos tyskerne

ØKOLOGI: Salget af økologiske produkter i Tyskland er steget voldsomt siden årsskiftet, viser nye tal fra The Nielsen Company.

Økologiske varer er blevet mere populære i Tyskland. De seneste tal fra The Nielsen Company viser at omsætningen af økologiske fødevarer er steget med næsten 10 procent til knap 1,2 mia. euro.

Det betyder at økologiske varer næsten udgør 3,3 procent af landets totalomsætning. En del af forklaringen på stigningen i salget af øko-produkter, er at discountsupermarkeder har udvidet deres udvalg af økologiske varer.

Økologiekspert hos Nielsen, Brigitte Arndt-Rausch, forklarer fremgangen i en kommentar til Dagligvarehandelen.no: "Øko-markedet er tilbudsdrevet. Hvor der findes økologiske produkter, bliver de også solgt".

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Fødevarer

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024