Reklameforbud frabedes venligst
Niels Th. Dahl
JournalistVi har allerede for et par år siden lavet frivillige principper om markedsføring over for børn. De har haft en god virkning – så Barfoeds initiativ bliver ikke en særlig svær øvelse.
Dorthe Brander Pedersen
Chefkonsulent i FødevareIndustrien
Forbrugerminister Lars Barfoed (K) har annonceret, at han inden udgangen af 2007 vil have de danske fødevareproducenter til at holde op med at reklamere for usunde fødevarer over for børn og unge.
Men faktisk er målet allerede næsten opfyldt. Det siger både FødevareIndustrien og de fødevareproducerende virksomheder i dag til Altinget | Fødevarer.
"Vi har allerede for et par år siden lavet frivillige principper om markedsføring over for børn. De har haft en god virkning - så Barfoeds initiativ bliver ikke en særlig svær øvelse," siger Dorthe Brander Pedersen, der er chefkonsulent i FødevareIndustrien.