Salg af øko-varer stiger på verdensplan

NOTE: Der er fortsat stigning i salget af økologiske produkter. I år runder verdensmarkedet en værdi af omkring 200 mia. kr., vurderer analysebureau.
Flere forskellige slags økologiske varer på hylderne og store internationale koncerner som Danone og Pepsi Colas indtog på øko-markedet sætter turbo på salget af øko-varer.

Fra det britiske analysebureau Organic Monitor lyder den kontante vurdering på, at det globale salg af økologiske produkter i år vil stige til en værdi af 34 mia. dollars, hvilket svarer til 204 mia. kr., skriver okologi.dk.

Også i 2005 var tallene med det økologiske verdensmarked, som steg med mellem otte og ni pct. til cirka 30 mia. dollars, eller 180 mia. kr.

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Fødevarer

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024