Nye regler om markedsføring af sundhedsydelser

Sandra Schwartz
Dokumentation
Ny lov træder i kraft 1. september.

Fra den 1. september 2003 træder de nye regler om markedsføring af sundhedsydelser i kraft. Kriterierne for at markedsføre sundhedsydelser bliver dermed mere liberale, idet et af formålene med de nye regler er at skabe øget konkurrence mellem udbyderne i sundhedssektoren.

Bortset fra et forbud mod at markedsføre sundhedsydelser i fjernsyn og lignende, er det fremover muligt enten skriftligt, mundtligt, billedligt eller på anden måde at markedsføre sundhedsydelser under den forudsætning, at der ikke er tale om urigtig, vildledende, utilbørligt eller urimeligt mangelfuld markedsføring.


Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024