Patientens perspektiv på kvalitet i sundhedsvæsenet

Det nationale råd for kvalitetsudvikling øger fokus på indsatsen for at etablere bedre betingelser for både patienter og pårørendes aktive medvirken i fx behandlingsforløb.
Sandra Schwartz
Dokumentation
Konferencen om patientindflydelse og brugerinddragelse i sundhedsvæsenet er netop afholdt på Hotel Nyborg Strand mandag den 24. november - med fokus på temaerne:

  • patientens dagsorden
  • patientevalueringer -og
  • offentliggørelse af informationer.

    Hvert tema omfattede både oplæg og debat - klik på links til højre for at se mere om dette.

    I tråd med Den nationale strategi for kvalitetsudvikling skal patienternes perspektiv på kvaliteten i sundhedsvæsenet fremmes.

    Det nationale råd for kvalitetsudvikling, hvor Sundhedsstyrelsen har sekretariatsfunktionen, ønsker med bl.a. dette initiativ at åbne for et øget fokus på indsatsen for at etablere bedre betingelser for både patienter og pårørendes aktive medvirken i fx behandlingsforløb.

    Denne indsats er tæt forbundet med den generelle samfundsudvikling, det enkelte patientforløb og arbejdet med planlægning af sundhedsvæsenets aktiviteter og ydelser overordnet set.

    Det handlede derfor på konferencen om at få fremmet patienters oplevelse af mødet med sundhedsvæsenet, de kvalitative og kvantitative evalueringer - og offentliggørelse af informationer om kvalitet i sundhedsvæsenet.


  • Altinget logo
    København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
    Politik har aldrig været vigtigere
    AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
    Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
    Copyright © Altinget, 2024