PRESSEN I DAG SAMLET

Dokumentation
body{margin:0;COLOR: #333;LINE-HEIGHT: 0.8em;font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;text-decoration:none;font-size:11px;}.NewsLetter55{color: Lime;}p,div,td{font-size:11px;}h1{padding:0;padding-right:3px;padding-left:3px;margin:0;font-size:16px;font-family:Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;text-decoration:none;font-weight:bold;COLOR: #333;vertical-align:top;}h2{margin:0;padding:0;font-size:12px;font-size:12px;font-family:Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;text-decoration:none;font-weight:bold;COLOR: #333;vertical-align:top;}h3{margin:0px;padding:0;font-size:10px;COLOR: #333;}a:link, a:visited, a:hover, a:active{color:#b86124;text-decoration:none;}.cirkulaert .tekst, .overskrift, .manchet{margin-left:15px;}.webDokument h2{font-weight:bold;font-size:12px;margin-top:30px !important;}.webDokument h1{width:64%;float:left;margin-bottom:20px;}#webDokumentBody{margin-top:20px;}#servicenav a:link, #servicenav a:visited, #servicenav a:hover, #servicenav a:active{margin:0;margin-top:6px;color:#899498;text-decoration:none;}#footer{border-bottom:1px solid #dadada;FONT-SIZE: 9px !important; COLOR: #879294;font-family:verdana;font-weight:normal;padding-left:20px;text-align: center}#footer p{display:inline;margin-bottom:0px;font-size:9px !important; }.artikel{padding-bottom: 10px;background-image: url(http://www.danskbyggeri.dk/Files/css/images/BotLinieForViews.jpg) !important;background-repeat: no-repeat;background-position: bottom left;margin-top:10px;}h2 a:link{color:#505050;}p a:link{color:#505050;}li{font-size:11px;}p{margin-top: 11px !important; margin-bottom: 11px !important;}.X0uMP p{margin-top: 11px !important; margin-bottom: 11px !important;} Den finansielle krise rammer de små og mellemstore virksomheder hårdt og skaber udfordringer, som virksomhederne har svært ved at overkomme. Det er vigtigt at finde nye veje, for der er en grænse for, hvor længe man kan spare sig ud af problemerne. Jeg efterlyser den slag-og handlekraft, der i sin tid skulle til for at bygge virksomheden op. Dengang havde de fleste gå-påmod til at opdyrke et marked, til at skabe et eksistensgrundlag. Det gælder for mange af lederne, at de skal genfinde gejsten og sørge for at sidde i den forreste vogn, når toget igen begynder at køre. ErhvervsBladet side 33, af Eva Kartholm, afdelingschef for Kursus og udvikling i Dansk Byggeri (031209). Et langt sejt træk venter Byggeriets arbejdsmiljø er fortsat dårligt, viser Arbejdstilsynets kontrolaktion. Arbejdsmiljøchef i Dansk Byggeri, Mette Møller Nielsen, erkender, at aktionen viser, at det fortsat er et langt sejt træk at få styr på arbejdsmiljøet i byggeriet. – Vi som entreprenører prøver ikke at løbe fra vores ansvar, men det handler om, at man allerede fra starten af byggeriet får skabt god orden på pladserne og lavet f.eks. ordentlige adgangsveje. Lad os dog lære det i fællesskab, siger hun. Licitationen forsiden, side 3, Christian Brahe-Pedersen (031209). Så kom vejene også på banen Trafikpolitikerne indgik i aftes forlig om nye motorvejsudbygninger og anlæg af omfartsveje. Og så blev kassen til nye trafikinvesteringer tømt til sidste 25-øre. – Vi vil gerne gøre mere, men det her er hvad, vi har råd til nu. Projekterne vil afhjælpe trængselsproblemerne markant, da vi sætter ind på de mest trafikerede vejstrækninger i Danmark, siger transportminister, Lars Barfoed (K). Berlingske Tidende side 4-5, Hans Larsen (031209). Motorveje giver ekstra anlægsjob i 2011 Der bliver ikke sat spader i jorden til de nye motorvejsprojekter næste år. Dermed kan det nye, brede og godt 5 mia. kr. dyre vejforlig, som kom i hus i går aftes, først skabe ekstra anlægsjob i 2011 og 2012. Børsen side 22, Ulrik Horn, Jyllands-Posten side 6, Dorthe Ipsen Boddum (031209). Flere motorveje vil ikke fjerne bilkøerne Ny trafikaftale kan ikke løse trængselsproblemer alene. Det skal også være dyrere at køre i bil, mener eksperter. – Hvis man ikke indfører kørselsafgifter, opstår der hurtigt køer igen. Vi bliver nødt til at begrænse vores biltrafik for også at nedbringe vores CO2-udslip, siger lektor og trafikforsker ved Aalborg Universitet, Harry Lahrmann. Politiken side 7, Mette Østergaard (031209). Dansk trafikpolitik som viden blæser Hver dag spildes ca. 75.000 arbejdstimer i trængsel på landets vejnet. Det svarer til ca. 16 mio. arbejdstimer om året. Michael Carlsen, chef for infrastruktur i DI, peger på, at trængselsproblemerne rammer nogle sektorer hårdere end andre. Det gælder selvfølgelig først og fremmest transportbranchen, men også håndværkere, rejsemontører og kørende sælgere er hårdt ramt. Licitationen forsiden, side 3, leder side 4, Dan Bjerring (031209). Global optimisme i entreprenørbranchen Selvom byggebranchen er mærket af den finansielle krise, forventer over halvdelen af aktørerne i branchen, at deres indtjening enten fastholder niveauet eller forøges fra midten af 2010. Kun få tror på effekten af statslige hjælpepakker, og vejen ud af krisen spås snarere at gå via risikostyring og bæredygtige løsninger end via reduceringer i bemandingen. Børsen Ejendomme forsiden, side 6, Peter B. Rasmussen (031209). 150 mio. til nedrivning Indenrigs- og socialminister, Karen Ellemann (V), har besluttet, hvordan 150 mio. kr. i nedrivningsstøtte skal fordeles. 34 kommuner i udkanten af Danmark får del i pengene, der skal bruges til at rive forfaldne boliger ned og rydde op på grundene. Licitationen Maskiner og Materiel side 2, Dan Bjerring (031209). Flere virksomheder går konkurs 599 virksomheder er gået konkurs i november måned, og dermed overgår tallet den hidtil hårdest ramte måned under finanskrisen, december 2008. Bygge- og anlægsbranchen kan dog trøste sig med, at antallet af konkurser er en anelse lavere end for et år siden. 93 virksomheder gik konkurs i november mod 99 i samme må- ned sidste år. Licitationen side 2, ErhvervsBladet side 4 (031209). Polsk firma meldt til politiet Det polske byggefirma, Tepik, og dets polske håndværkere, der siden 2007 har renoveret folkeskoler i Københavns Kommune, arbejder ulovligt i Danmark. Tepik er ikke registreret i det lovpligtige RUT-register, som skal forhindre snyd, oplyser 3F, som derfor har meldt firmaet til politiet. Politiken side 15, Jens Peter Houe (031209). Frameld nyhedsbreve (http://www.danskbyggeri.dk/nyheder+-c12-++presse/abonn%c3%a9r+p%c3%a5+nyhedsbreve/frameld+nyhedsbreve)Dansk ByggeriNørre Voldgade 1061015 København KTelefon 72 16 00 00 [email protected]

Altinget logoBy og Bolig
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget by og bolig kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra By og Bolig

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024