Fødevarestyrelsen afslører vildledende markedsføring af luksusmærker

SNYD: Mere end hver tredje fødevare var ikke den mærkevare, som restauratøren hævdede, da Fødevarestyrelsen undersøgte 70 fødevarer markedsført på menukort i cafeer og restauranter.

Foto: Claus Bech/Ritzau Scanpix
Sine Riis Lund
Fakta
Operation Opson
  • Den fælleseuropæiske aktion, der går under navnet Operation Opson, er i år gennemført for syvende gang.
  • Aktionen er koordineret af INTERPOL og Europol og omfattede 68 lande, herunder Danmark, der har været med siden 2011.  

Kilde: Fødevarestyrelsen

Fetaen havde aldrig set Grækenland, og bøffelmozzarellaen var lavet på komælk.

Sådan lyder konklusionen fra en mindre stikprøvekontrol fra Fødevarestyrelsen af i alt 70 fødevarer markedsført på menukort i cafeer og restauranter.

Mere end hver tredje var ikke den mærkevare, som restauratøren hævdede, skriver Fødevarestyrelsen i en pressemeddelelse.

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Fødevarer

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024