Fødevarestyrelsen afslører vildledende markedsføring af luksusmærker
SNYD: Mere end hver tredje fødevare var ikke den mærkevare, som restauratøren hævdede, da Fødevarestyrelsen undersøgte 70 fødevarer markedsført på menukort i cafeer og restauranter.
Sine Riis Lund
Journalist og redaktør- Den fælleseuropæiske aktion, der går under navnet Operation Opson, er i år gennemført for syvende gang.
- Aktionen er koordineret af INTERPOL og Europol og omfattede 68 lande, herunder Danmark, der har været med siden 2011.
Fetaen havde aldrig set Grækenland, og bøffelmozzarellaen var lavet på komælk.
Sådan lyder konklusionen fra en mindre stikprøvekontrol fra Fødevarestyrelsen af i alt 70 fødevarer markedsført på menukort i cafeer og restauranter.
Mere end hver tredje var ikke den mærkevare, som restauratøren hævdede, skriver Fødevarestyrelsen i en pressemeddelelse.