Mange kulturinstitutioner har begrænset viden om publikum, viser undersøgelse
Talrige danske kulturinstitutioner har reelt ingen viden om, hvorvidt de er i stand til at tiltrække nye besøgene, viser undersøgelse fra Applaus. Det er til trods for, at institutionerne selv beskriver det som en af deres helt centrale opgaver.
![Mange kulturinstitutioner begrunder deres blinde vinkler med manglende kompetencer inden for blandt andet indsamling af data fra eksempelvis billetsalg, ligesom manglende økonomiske ressourcer også opfattes som en hindring. ](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/278021/120093.jpg)
![Karl Emil Frost](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/5301-karl-emil-frost-2-48.jpg)
Karl Emil Frost
Journalist og redaktørI store dele kulturlivet har man reelt ingen viden om, hvorvidt man formår at tiltrække nye besøgene.
Det er til trods for, at danske kulturinstitutioner over bred kam netop definerer dette som en helt central opgave.
Det viser en ny undersøgelse udarbejdet af Applaus, som støttes af Kulturministeriet og løbende analyserer udviklingen i dansk kulturliv.