Lærerne frygter for fagligheden i samarbejdet med pædagogerne

PANEL: Lærerne er bekymrede for, om samarbejdet mellem lærer og pædagog reelt kommer til at reducere fagligheden i undervisningen. Læs her indlæg fra Altinget | Uddannelses nye Lærerpanel.
Foto: Colourbox.com
Agnete Finnemann Scheel

Med regeringens oplæg til folkeskolereformen er samarbejdet mellem lærere og pædagoger i klasseværelset blevet højaktuelt.

Derfor har Altinget | Uddannelse spurgt portalens helt nye panel af lærere og skoleledere, hvordan de ser på samarbejdet mellem de to faggrupper.

Og her er der både glæde over potentialet i at styrke det kreative element i folkeskolen samt inklusionen. Men panelet er bekymret for, om fagligheden vil gå tabt særligt i aktivitetstimerne. 

Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Uddannelse

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024