En humlebi i Østersøen: Folkemødets succes har trodset eksperternes logik

Fænomenet og brandet folkemøde har gennem et årti spredt sig som ringe i Østersøen. Men bliver et arrangement virkelig mere folkeligt af at hedde folkemøde frem for festival eller marked? Altinget har spurgt to eksperter inden for branding og kommunikation. 

Hvor langtidsholdbar er trenden med at kalde sit arrangement for folkemøde? Tilsyneladende meget holdbar, hvis man spørger brandingeksperterne.&nbsp;<br>Foto fra Folkemødet på Bornholm 2019.
Hvor langtidsholdbar er trenden med at kalde sit arrangement for folkemøde? Tilsyneladende meget holdbar, hvis man spørger brandingeksperterne. 
Foto fra Folkemødet på Bornholm 2019.
Foto: Arthur J. Cammelbeeck/Altinget
Gitte Skotby-Young Ballenstedt

Lasse Alfastsen

Strategisk direktør, medstifter & partner i partnerskabshuset Krydsfelt, som har bæredygtig kommunikation som et nøgleord. Har stor erfaring med iværksætteri og civilsamfund og har selv været med på Folkemødet på Bornholm fra starten. 

Foto: Partnerskabshuset krydsfelt

Arrangementer, som man også kunne kalde festival, marked eller noget helt tredje, hedder nu folkemøder. Hvorfor det? 









0:000:00

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024