Ny undersøgelse: Corporate volunteering giver stolte medarbejdere og samfundsværdi
UNDERSØGELSE: Corporate volunteering betaler sig. For samfundet, for medarbejderne, for virksomheden. Det viser en stor undersøgelse af Danske Banks frivilligprogram, Time to Give.
Maria Neergaard Lorentsen
JournalistOplevelsen gør medarbejderne stolte, den øger følelsen af teamspirit og deres generelle motivation for at arbejde. Og det er jo noget, jeg kan fornemme, når jeg er med ude ved projekterne. Men det er noget andet at se det sort på hvidt fra en ekstern undersøgelse
Nicoline Weih
Chef for Danske Banks program for frivilligt arbejde
663.422 kroner.
Så meget værdi har 472 medarbejdere fra Danske Bank skabt for ngo’er og organisationer i Danmark det seneste år gennem virksomhedens corporate volunteering-program. Det viser en ny undersøgelse lavet af Moos-Bjerre for Danske Bank.
“Det er fedt, vi har fået data på, hvad vores corporate volunteering betyder i Danmark,” siger Nicoline Weih, der er chef for Danske Banks program for frivilligt arbejde.
Time to Give
- Time to Give, Danske Banks program for frivilligt arbejde, blev startet i februar 2019.
- Programmet giver alle medarbejdere i Danske Bank verden over en lønnet fridag dag om året til at udføre frivilligt arbejde.
- Arbejdet kan være for en ngo, gennem Danske Banks partnerskaber eller ved, at medarbejderen selv finder et frivilligt arbejde.