Forbrugerombudsmanden: Sådan undgår du greenwashing – og at vi kommer efter din virksomhed

Forbrugerombudsmanden udgiver guide for at hjælpe virksomheder med at undgå greenwashing.

”Denne taxi er en energiklasse C eller bedre!” skrev DanTaxi i sin markedsføring. Det var vildledende, mente Forbrugerombudsmanden, idet energiklasse C var et lovkrav. 
”Denne taxi er en energiklasse C eller bedre!” skrev DanTaxi i sin markedsføring. Det var vildledende, mente Forbrugerombudsmanden, idet energiklasse C var et lovkrav. Foto: Mathias Bojesen
Rasmus Raun Westh

Du må ikke lyve, er læren fra det niende af De ti bud.

Lyve – eller vildlede – må man heller ikke, hvis man som virksomhed markedsfører sig selv eller sit produkt som grønt, miljøvenligt eller bæredygtigt.

Derfor har Forbrugerombudsmanden udgivet en såkaldt kvikguide, der skal hjælpe virksomheder med at undgå at vildlede forbrugerne med udokumenterede klimaudsagn.

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024