Regeringen holder fast i "Nej-tak" til reklamer
Ifølge regeringen opvejer fordelene ikke ulemperne ved en "Ja-tak"-ordning for reklamer. Den gamle ordning fastholdes, fordi "den giver mindre butikker muligheden for at forblive synlige og komme ud med deres tilbud til lokalmiljøet," siger erhvervsminister Morten Bødskov.
!["Klimaeffekterne ved en Ja-tak-ordning er minimale, og miljøgevinsten i form af mindre papiraffald vil blive mindre over tid som følge af digitalisering af annoncemarkedet," lyder begrundelsen.](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/275855/117548.jpg)
![Frederik Gjersen Hansen](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/5422-frederik-gjersen-hansen-2-48.jpg)
Frederik Gjersen Hansen
JournalistRegeringen siger 'nej' til en "Ja-tak"-ordning for reklamer.
I stedet bliver det de gamle "Nej-tak"-klistermærker, som fortsat kan klistres på postkassen.
Det skriver Erhvervsministeriet i en pressemeddelelse.