Forbrugerombudsmanden kritiserer elselskaber for vildledning

AFGØRELSE: Forbrugerombudsmanden kritiserer en række forsyningsselskaber for at have vildledt forbrugerne om ændrede regler. Ifølge ham er indholdet i et kundebrev, som selskaberne sendte deres forbrugere, i strid med markedsføringsloven.
Forbrugerombudsmanden har kritiseret otte elselskaber for i et kundebrev fra marts 2013 at have vildledt forbrugerne.

Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at kundebrevets vildledende indhold er i strid med markedsføringsloven. Han har derfor indskærpet over for selskaberne, at de for eftertiden skal overholde lovgivningen på området.

De otte elselskaber er Borris El-Forsyning, Forsyning Helsingør A/S, Ikast Værkerne, Mes Brande, RAH Energi til Vestjylland, Struer Forsyning Elnet A/S, Thy-Mors Energi og Vestforsyning A/S, der er et moderselskab i en multiforsyningskoncern.

Selskaberne tilsendte deres forbrugere kundebrevet med udgangspunkt i en lovændring på elmarkedet fra januar 2013. Af brevet fremgik det, at alle kunder fremover selv skulle vælge elselskab.

0:000:00

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024