Trafikkampagner virker

TRAFIKSIKKERHED: Østjyllands færdselssikkerhedsråd har netop gjort status over effekten af de iværksatte trafikkampagner i Østjylland. Både en undersøgelse blandt befolkningen og de tørre tal viser entydige resultater.

Vejdirektoratet har netop udsendt en pressemeddelelse, hvor analysefirmaet Sermo Analyse & Rådgivning på baggrund af et webbaseret brugerpanel giver sit bud på, hvordan befolkningen opfatter effekten af trafikkampagner.

79 pct. mener, at kampagner mod spirituskørsel virker på både kort og lang sigt. 82 pct. mener, det i dag er blevet mindre acceptabelt at køre spirituskørsel. Det kunne altså tyde på, at trafikkampagner virker som redskab til holdningsændringer.

Alkohol ikke det eneste problem
De senere år er antallet af sigtelser for at have stoffer i blodet steget markant. Denne tendens kan tydeligt aflæses i befolkningen. Hele 86 pct. mener, at det vil blive et voksende problem med trafikanter, der har stoffer i blodet.

Altinget logoTransport
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget transport kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Transport

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024