Lærerforeningen om ny alliance: Vi går ikke med i et hovsa-projekt

TV: Lærerforeningen deltager gerne i den nye folkeskole-alliance, hvis formålet er at skabe bedre undervisning for eleverne. Men er formålet, at KL skal kunne markere sig over for Christiansborg, står foreningen udenfor, siger formand Anders Bondo Christensen.

Foto: Altinget tv

Den lange skoledag er noget af det, der møder mest kritik fra lærere og elever ifølge Danmarks Lærerforening.

Derfor vil det være et mærkeligt signal at sende fra foreningen, hvis de var en del af den nye folkeskolealliance, der opfordrer til ro på folkeskoleområdet, siger Anders Bondo Christensen.

Opfordringen kommer, efter at undervisningsminister Merete Riisagers (LA) har foreslået, at 50 skoler fra sommer skal have muligheden for at forkorte skoledagen.

Dokumentation

Understøttende undervisning er læringsaktiviteter, som ligger ud over folkeskolens faste fag og emner. 

Aktiviteterne i understøttende undervisning skal: 

- Understøtte den faglige undervisning og/eller styrke eleverne personligt med læringsparathed, sociale kompetencer, alsidig udvikling, motivation og trivsel. 

- Eleverne får i understøttende undervisning mulighed for faglig fordybelse og for at arbejde bredt med deres evner og interesser.


Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024