DR lancerer seks initiativer i ny digital strategi: "Det er nu, vi skal handle"
DR skal udvikles til en fuldt ud digital public service-institution. En ny plan omfatter seks digitale initiativer, der sammen har målet om, at otte ud af ti danskere i 2023 ugentligt skal benytte sig af DR’s digitale tjenester.
![](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/248712/86732.jpg)
![Jon Michelsen](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/5265-jon-michelsen-2-48.jpg)
Jon Michelsen
Redaktionsassistent![Maja Hagedorn](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/5054-maja-hagedorn-hansen-2-48.jpg)
Maja Hagedorn
RedaktionschefEn ny plan, der mandag blev præsenteret af Danmarks Radios generaldirektør, Maria Rørbye Rønn, er blevet sat i verden for at udvikle DR til en fuldt ud digital public service-institution.
Målet er, at otte ud af 10 danskere i 2023 vil bruge DR’s digitale tjenester ugentligt. Det skriver DR i en pressemeddelelse.
"Kernen i DR’s public service-opgave er stadig den samme. Vi vil understøtte demokratiet, bidrage til dansk kultur og styrke fællesskaber."