Syv ud af ti danskere tilfredse med offentlige digitale tjenester

Digitaliserings- og ligestillingsminister Marie Bjerre er meget tilfreds med resultaterne af en tilfredshedsundersøgelse med offentlige digitale tjenester - men der skal gøres et arbejde for at forbedre flere løsninger, siger hun.

Der er generelt et højt tilfredshedsniveau med digitale tjenester i Danmark, men flere steder et arbejdede, der skal gøres. 
Der er generelt et højt tilfredshedsniveau med digitale tjenester i Danmark, men flere steder et arbejdede, der skal gøres. Foto: Thomas Traasdahl/Ritzau Scanpix
Chris Lehmann

* Rettet 11/3 kl 14:27: Tidligere fremgik det her, at kun 42 procent af brugerne mente, det var sikkert at anvende borger.dk. Digitaliserings- og ligestillingsministeriet har oplyst Altinget, at Epinion har lavet en fejl i rapporten, som ligger til grund for dette, og at det rigtige tal er 82 procent. Sætningen er dermed fjernet. Det er dog stadig tilfældet, at der er en række udfordringer med borger.dk, heriblandt brugeroplevelsen, hvorfor Digitaliserings- og Ligestillingsminister Marie Bjerres (V) svar stadig fremgår.

I en ny måling, som Epinion har lavet for Digitaliseringsministeriet angiver mindst syv ud af ti danskere, at de er tilfredse med digitale tjenester som MitID, borger.dk, Digital Post og apps som Sundhedskortet og Kørekort.

Helt overordnet er Digitaliseringsminister Marie Bjerre (V) da også "meget tilfreds," med tallene.

Altinget logoDigital
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget digital kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024