Ugens embedsmand: Lene Volke Roesen vil reducere sagsbehandlingstider uden at gå på kompromis med kvaliteten
Lige nu fylder modernisering af intern og ekstern kommunikation og den strategiske tilgang til HR-området meget af tiden for direktøren i Civilstyrelsen. Hun er drevet af at levere effektiv betjening for borgere, som møder styrelsen ved blandt andet retssager eller erstatning for forbrydelser.
![Lene Volke Roesen kobler bedst af fra hverdagens stillesiddende arbejde foran skærmen med alt fra hus- og havearbejde til sport eller en gåtur ved vandet.](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/244192/81312.jpg)
![Simon Engell Kjøller](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/5299-simon-engell-kjoeller-2-48.jpg)
Simon Engell Kjøller
Debatredaktør og studenteransvarligHvilken opgave tager mest af din tid i øjeblikket?
Civilstyrelsen er i gang med en større forandringsproces, hvor vi, siden jeg startede i styrelsen i foråret 2019, har arbejdet målrettet med forbedring af vores driftsstyring og processer for at reducere vores sagsbehandlingstider. Og uden at vi går på kompromis med kvaliteten i sagerne. Lige nu fylder modernisering af vores interne og eksterne kommunikation og vores strategiske tilgang til hele HR-området meget af min tid.
Hvordan har corona påvirket dig og dine medarbejderes arbejde i Civilstyrelsen det seneste år?