Sukker og slik tikker ind pr. sms
![De danske børn får flere og flere reklamer for slik, chips og kager via de nye medier som internettet og mobiltelefoner.](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/80333/3420.jpg)
![Niels Th. Dahl](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/4563-niels-th-dahl-2-48.jpg)
Niels Th. Dahl
JournalistDet er svært at finde ud af, hvad der er leg, og hvad der er indhold og kommunikation.
Søren Schultz Jørgensen
Direktør i Kontrabande
I takt med at både mobiltelefoner, internettet og computerspil rykker tidligere og tidligere ind på børneværelserne til de danske børn, flytter en anden af mediernes tro følgesvende også med:
Reklamerne. Ikke mindst reklamerne for de usunde, søde og fede fødevarer.
En ny undersøgelse, Fødevareministeriet netop har offentliggjort, viser således, at mens reklamerne for den usunde mad næsten er væk i og omkring tv's børneflader, så er de i hastig vækst på de såkaldt "nye medier" som telefoner, spil, internet-chatrooms osv.