Øjnene rettes mod Forbrugerministeriet

NYHED: Familie- og Forbrugerministeriet må styrkes, hvis ministeriet skal få succes, mener Forbrugerrådet, mens erhvervsorganisationerne holder lav profil inden en mulig regeringsomdannelse.
Carina Christensens Familie- og Forbrugerministerium skal have mere tyngde, hvis det skal fungere bedre, mener Forbrugerrådet.
Carina Christensens Familie- og Forbrugerministerium skal have mere tyngde, hvis det skal fungere bedre, mener Forbrugerrådet.Foto: Erik Jochumsen v/Mads Flummer
Ole Nikolaj Møbjerg Toft

Forbrugerministeren må alt for ofte nøjes med at appellere til branchen, som vi har set det med ernæringsmærket og markedsføringsregler.

Rasmus Kjeldahl
Forbrugerrådet

Med svirrende rygter om en større ministerrokade og ommøblering af ministeriernes ressortområder sidder aktørerne omkring Forbrugerministeriet og Fødevareministeriet og funderer over, om Fogh også vil give et af regeringens mest omdiskuterede og svage ministerier et eftersyn.

Rygterne har yderlige taget til, efter Ekstra Bladet i går torsdag erfarede fra unavngivne kilder, at man internt i regeringen seriøst overvejer at lukke ministeriet.

Midt i en mulig regeringsomdannelse er erhvervsorganisationerne ikke meget for at give statsministeren gode råd, men det er en kendt sag, at branchen mener, at Familie- og Forbrugerministeriet ikke har haft nogen større gennemslagskraft over for befolkningen eller er blevet en succesfuld indgang for erhvervsorganisationerne.

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024