Fonde står bag hver sjette event på Kulturmødet Mors

Danske fonde finansierer halvdelen af årets kulturmøde og er selv en aktiv deltager i programmet. Fondene bør bruge den position til især to ting, mener direktør for Kulturens Analyseinstitut.

Foto: Arthur J. Cammelbeeck/Altinget
Mikala Satiya Rørbech

Når Kulturmødet denne uge løber af stablen for 10. år i træk, er det i høj grad takket være de danske fonde. Tilsammen udgør sponsorater fra fonde halvdelen af Kulturmødets budget på omkring otte millioner kroner. Det fortæller Trine Bang, direktør for Kulturmødet Mors.

”Uden fondene ville vi ikke have et kulturmøde med den form, som vi har i dag,” siger hun.

I alt 13 fonde bidrager direkte til Kulturmødets eget budget til dækning af for eksempel samtaler, kunstoplevelser, kommunikation, børn, unge og faciliteter. Blandt andre Nordea fonden, Augustinus fonden, Det Obelske familiefond, Færch fonden, Dreyers fond og 15. juni fonden, og samarbejdet tager afsæt i, at fondene støtter op om Kulturmødets kunstnerisk ambitionsmål. 

0:000:00

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024