Ny temadebat: Hvordan bør vi reformere universitetsområdet?
Reformkommissionen lægger op til markante og vidtgående forandringer af universitetsområdet. Rammer anbefalingerne rigtigt? Det spørgsmål stiller Altinget Forskning i en ny temadebat.
![ Reformkommissionens formand, professor Nina Smith, fremlagde den 6. april en række anbefalinger til forandring af uddannelsesområdet.](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/256756/94853.jpg)
![Ida Elmdal Thagesen](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/5419-ida-elmdal-thagesen-2-48.jpg)
Ida Elmdal Thagesen
PodcastredaktørOnsdag før påske fremlagde Reformkommissionen anbefalinger til, hvordan vi kan gentænke uddannelserne. Du kan få et overblik her.
Altinget Forskning sætter spot på to dele: universiteter samt voksen- og efteruddannelser.
På universitetsområdet er der blandt andet tale om at dele kandidatuddannelserne i to spor fremover – et forskerspor og et mere erhvervsrettet spor.