Nyt videnscenter skal gøre børn og unge til medskabere af digitale teknologier
Et nyetableret videnscenter skal udforske, hvordan man kan sikre en digital teknologiforståelse til alle børn og unge i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Ole Sejer Iversen, der er professor på Aarhus Universitet, er leder af centeret.
![](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/272310/113346.jpg)
![Lærke Møller Hansen](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/5421-laerke-moeller-hansen-2-48.jpg)
Lærke Møller Hansen
RedaktionsassistentUniversiteter og professionshøjskoler går sammen om at udvikle et fagligt grundlag for digital teknologiforståelse som dannelsesfag til børn og unge, der går i grundskole og på ungdomsuddannelser.
Det fremgår af en pressemeddelelse fra Aarhus Universitet.
Lederen af det nye videnscenter er Ole Sejer Iversen, som til daglig arbejder som professor i interaktionsdesign og er leder af Center for Computational Thinking & Design ved Aarhus Universitet.