Danskerne foretrækker valg på tv

KORT NYT: Hvis politikerne vil have deres budskab frem til danske vælgere, skal det være på tv-skærmen frem for i hoveddøren. Det viser ny rundspørge fra KMD.
Anne Marx Lorenzen

Det er TV 2 og DR, som vælgerne foretrækker, når de skal have modtage politiske budskaber under kommunalvalgkampen. Kun 1 procent af de adspurgte foretrækker, at politikerne i stedet ringer på døren for at dele deres mærkesager.

Det viser en analyse fra KMD, der i en rundspørge har spurgt danskerne om, hvilke medie- og informationskanaler de foretrækker at få de politiske informationer fra.

Kommunikationsdirektøren i KMD er ikke overrasket over, at det er de klassiske medier, som vælgerne benytter. Men han mener, at det er interessant, at borgerne ikke giver udtryk for en særlig stor interesse for at møde politikerne ansigt til ansigt.

Altinget logoKommunal
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget kommunal kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Kommunal

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024