Finanslov uden transportnyheder
![](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/65852/231.jpg)
![Ole Nikolaj Møbjerg Toft](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/4533-ole-nikolaj-moebjerg-toft-2-48.jpg)
Ole Nikolaj Møbjerg Toft
Journalist - sundhedspolitisk analytikerMan skulle helt klart have taget hul på at løse de mest åbenlyse problemer med vedligeholdelsen af infrastrukturen. Det gælder især den kollektive trafik, hvor man sagtens kunne have afsat nogle af de penge, man har besluttet at bruge på renoveringen af skinnenettet.
Bjarne Palstrøm
Dansk Industri
Med regeringens øjne rettet på velfærdsområdet og de store trafikpolitiske spørgsmål parkeret hos Infrastrukturkommissionen - så var der i går ikke mange nyheder på transportområdet, da finansminister Thor Petersen (V) fremlagde årets finanslovsforslag.
Årets finanslov består primært af økonomiske indsprøjtninger til eksisterende projekter, der er blevet markant dyrere, siden de blev vedtaget på grund af prisstigningerne på anlægsområdet.
Hos Dansk Industri forstår man godt, at regeringen ikke vil kaste sig ud i store projekter, så længe Infrastrukturkommissionen arbejder.