Overblik: Det debatterede aktørerne på undervisningsområdet i 2018-2019
DEBAT: Altinget: uddannelse ser tilbage på uddannelsesdebatterne i den forgange folketingssæson. Her var der blandt andet fokus på omprioriteringsbidrag, FGU og folkeskolen. Læs eller genlæs om temadebatterne og deres vigtigste pointer.
![](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/184914/34266.jpg)
Sommerferien er overstået, og dermed er endnu en folketingssæson gået på hæld. Det sidste år i uddannelsespolitikkens verden har blandt andet budt på et ministerskifte, justering af folkeskolereformen og alvorlig kritik af de nationale tests. Du kan læse hele gennemgangen af året, der gik, i uddannelsesverdenen her.
Sideløbende med de politiske forhandlinger og udspil har områdets aktører haft gang i livlige debatter på Altinget: uddannelse om tidens vigtigste emner. Her samler vi op på de temadebatter, der har præget Altinget: uddannelse det sidste år.
Naturfag på skoleskemaet
Debatåret startede i september 2018 med en temadebat om naturfag på skoleskemaet. Naturvidenskab var nemlig omdrejningspunktet for Sorø-mødet i sommeren 2018, og derfor spurgte vi en række aktører, hvorfor naturvidenskab i folkeskolen er vigtigt, samt hvordan man kan styrke den.