Ny koncernledelse hos Nordjyske Medier
Som led i en større reorganisering har Nordjyske Medier ansat tidligere bladdirektør på Jyllands-Posten, Claus Hovge Andersen, som en del af koncernledelsen.
Nikita Selvig
Produktleder og netværksansvarligNordjyske Medier skal tilbage til deres medierødder. Derfor har koncernen solgt selskaber fra, sat ejendomme til salg og som det sidste udpeget en ny ledelse. Det skriver MediaWatch.
I den nye ledelse indtræder tidligere bladdirektør på Jyllands-Posten, Claus Hovge Andersen, som forretningsdirektør. Han afløser Claus Falck, som tidligere har haft ansvaret for de ikke-medierelaterede aktiviteter, som nu bliver neddroslet med den nye strategi. Derudover oprettes en stilling som ressourcedirektør.
"Vi sælger de aktiviteter fra, der ikke er decideret medievirksomhed, og vi vil sætte mere fart på den digitale forretning. Det er den korte baggrund for, at vi styrker os med en forretningsdirektør som Claus Hovge Andersen,” siger Per Lyngby om ansættelsen af Claus Hovge Andersen til MediaWatch og fortsætter:
"Fra et mediesynspunkt er det er udtryk for en offensiv og oprustning. Han skal styrke vores forretningsudvikling især på det digitale og få det til at spille på tværs af de aktiviteter, vi har i koncernen," siger Per Lyngby.
Koncernledelsen i Nordjyske Medier kommer fra 1. marts til at bestå af administrerende direktør og ansvarshavende chefredaktør, Per Lyngby, forretningsdirektør Claus Hovge Andersen, chefredaktør Lars Jespersen og den kommende ressourcedirektør.