Ombudsmanden: Så tag dog telefonen, stat

KORT NYT: Folketingets ombudsmand indskærper, at myndigheder skal sørge for at give borgerne en ordentlig betjening i telefonen.

Det er god forvaltningsskik, at borgerne får en god telefonbetjening. Det skriver Folketingets ombudsmand i et brev, som han har sendt til Velfærdsministeriet.

Brevet er sendt, fordi ombudsmanden har fået kendskab til, at der har været store problemer med telefonbetjeningen i statsforvaltningerne. 

Ombudsmand Hans Gammeltoft-Hansen har bedt Velfærdsministeriet om at blive orienteret om resultatet af statsforvaltningernes og ministeriets bestræbelser på at forbedre telefonbetjeningen, oplyser embedet i en pressemeddelelse.

Baggrunden
Da de fem nye statsforvaltninger afløste bl.a. statsamterne, blev der introduceret et nyt telefonsystem. Siden blev telefonbetjeningen i statsforvaltningerne udsat for kraftig kritik.

Altinget logoChristiansborg
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget christiansborg kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Seneste fra Christiansborg

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024