Ny ledelse på plads i Berlingske Media
Efter et halvt år i spidsen for Berlingske Media har administrerende direktør Mette Maix sat sit eget ledelsesteam. Hun henter en kommerciel direktør og en direktør for administration og drift ind fra YouSee og Telia.
Line Jenvall
RedaktionsassistentTo nye direktører er blevet ansat i Berlingske Media, som samtidig lægger op til en ny organisering af kommercielle funktioner, administration og drift.
Det er YouSee-direktør René Brøchner, der fremover skal stå for annoncesalg, bladsalg og e-handel som ny salgsdirektør, mens Telias finansdirektør, Dennis Kilian, får ansvaret for økonomi, tryk, IT, distribution og øvrige tværgående servicefunktioner, skriver mediehuset i en pressemeddelelse.
"Jeg har nu været i Berlingske Media i godt et halvt år, og jeg har vurderet, at vi for at kunne lykkes med vores strategi om at udvikle og vækste virksomheden har behov for styrke nogle særlige kompetencer. Kommercielt og redaktionelt skal vi styrke vores kundefokus, og vi skal gøre vores brands mere nærværende for kunder og offentlighed. Vi skal have de bedste digitale løsninger og være i stand til udnytte data til fulde. Og som en akkvisitiv virksomhed skal vi også i ledelsen have tilført stærke kompetencer inden for tilkøb af virksomheder, samtidig med at driften under alle forhold optimeres," fortæller Berlingske Medias administrerende direktør Mette Maix.
Med de to nye chefer ved sin side melder hun organisationen klar til stor udvikling over de kommende år.
Selv ser René Brøchner og Dennis Kilian også frem til samarbejdet.
"Mediebranchen er i en spændende udvikling med forestående konsolideringer, innovation samt nye forretningsmuligheder. Samtidig er branchen i gang med en digitalisering, som jeg er meget interesseret i at blive en del af, og hvor jeg forventer at kunne bidrage med mine erfaringer inden for abonnementsforretninger, digitalisering af kunderejser og fokusering på kundernes behov," lyder det fra René Brøchner i pressemeddelelsen.
Og Dennis Kilian siger:
"I mine samtaler med Mette og repræsentanter for ejerne har jeg særligt bidt mærke i, at De Persgroep vil noget mere med Berlingske Media og ønsker at udvikle forretningen, ikke afvikle den. Det synes jeg er spændende, og jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen med min erfaring fra industrier, der grænser op til mediebranchen."
René Brøchner starter i Berlingske Media 1. september og Dennis Kilian senest 1. december.