Politikere profilerer sig mere
Anna Rossman Thejsen
![Lars Igum Rasmussen](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/Lars-stor-2-48.jpg)
Lars Igum Rasmussen
![Ole Hall](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/3-2-48.png)
Ole Hall
Der bliver løbet stærkt på gangene på Christiansborg.Kommunikationen med vælgerne sker først og fremmest gennem medierne, så her handler det både for partierne og de enkelte medlemmer om at være synlige.
Henrik Jensen
Lektor ved Institut for Statskundskab, KU
Tv-interview i Vandrehallen, åbne samråd i udvalgene, forespørgselsdebatter i Folketingssalen, § 20-spørgsmål stilles på mailen i forbifarten, og bunker af udvalgsbilag og henvendelser fra organisationer og privatpersoner hober sig op på MF'ernes kontorer.
Udviklingen er kun gået én vej de seneste 30-40 år: mere arbejde.
Politikerne løber stærkere og higer også mere efter mediernes opmærksomhed end tidligere. Den primære kontakt til vælgerne er gennem medierne.