En kommunikativ kortslutning

Rasmus Jønsson, RUC, fælder en knusende dom over måden, partierne førte valgkamp. "Partiernes mediehåndtering har været en katastrofe."

Det har nærmest været pinligt at opleve den måde, politikerne har budt ind i forhold til medierne.

Rasmus Jønsson
Ekspert i politisk kommunikation
Af Rasmus Jønsson
Ekspert i politisk kommunikation, cand. comm., RUC

47,9 procent af de danske vælgere brugte søndagen på at stikke forbi boksen og levere deres bidrag til demokratiet i form af to streger.

EP-valgkampen er overstået, Poul Nyrup og hans røde tropper blev sejrherren med omkring 1/3 af vælgernes krydser og taberne blev på papiret de EU-skeptiske politikere - samt Venstre.

Hvorfor gik det, som det gjorde? Gøres der status over den samlede EP-valgkamp er valgets store taber dog demokratiet. På intet tidspunkt i valgkampen er det lykkedes politikerne at slå en tone an, som har ramt vælgernes frekvens. En af de væsentligste årsager til dette er, at valgkampen lige fra start af har haft indlejret nogle kommunikative kortslutninger.

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024