Digitalt bureau: Brug kampagnekronerne på de nøje udvalgte
DIGITAL FUNDRAISING: Organisationerne skal målrette deres budskaber mod udvalgte målgrupper af donorer, hvis de skal vinde folks tid eller høste en bid af deres indtægter, fortæller tre fyre bag et nyt kampagnebureau.
Lærke Cecilie Lindegård
JournalistDet nytter ikke at skyde med spredehagl, når der skal sælges billetter til medlemskartoteket eller sikres kroner i kassen hos græsrodsorganisationerne. Derimod fordrer frugtbar fundraising en yderst målrettet indsats.
Det fortæller tre af fyrene – en dansker, en svensker og en australier – bag et nystartet digitalt kampagnebureau, Reform Act, da Altinget møder dem til en snak om fundraising og medlemsengagement over en kop eftermiddagskaffe.
“En af de fejl, mange organisationer begår, er at de broadcaster deres budskaber. Præcis som man gør det i reklamebranchen med store film og billboards. Samme budskab til alle. Men deres behov er et helt andet og deres budgetter langt mindre; de skal derfor arbejde med at spore sig ind på langt mindre målgrupper,” siger Jacob Ohlsson, der er digital kampagneleder i Reform Act.