EU-revisorer: Megaanlægsprojekter er mere forsinkede i EU end i resten af verden
Store infrastrukturprojekter opføres med større forsinkelser i EU end i resten af verden, viser en ny analyse fra Den Europæiske Revisionsret. EU kan lære meget af lande som USA og Australien, lyder den positive besked.
![Femernforbindelsen skulle ifølge den oprindelige tidsplan stå klar i 2018. ](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/250897/89270.jpg)
![Daniel Bue Lauritzen](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/4940-daniel-bue-lauritzen-2-48.jpg)
Daniel Bue Lauritzen
RedaktørNår der opføres store infrastrukturprojekter i EU, sker det ofte med store overskridelser af både budgetter og tidsplaner.
Det konkluderer Den Europæiske Revisionsret i en ny analyse, der også udpeger Femern Bælt-forbindelsen som et af de mest problematiske projekter.
Her er den forventede åbningsdato, siden man vedtog projektet i 2008, blevet udskudt med over et årti, så der nu efter planen kan køre biler mellem Rødbyhavn og Puttgarten i 2029.