To af Danmarks største dagligvarekoncerner sætter for første gang CO2-reduktionsmål
Købsmandskoncernen Dagrofa vil reducere CO2-udledningen fra egen drift med 20 procent inden udgangen af 2024. Salling Group sætter mål om 50 procents reduktion i 2030 og har samtidig tilmeldt sig anerkendt klimastandard for virksomheder.
!["For os handler det om at sætte et realiserbart mål," siger CSR-chef i Dagrofa, Henrik Bernhard Johannsen. Købmandskoncernen vil skære en femtedel af sine udledninger på tre år. Her besøger han Meny i Rødovre Centrum.](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/256297/90709.jpg)
![Rasmus Raun Westh](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/5410-rasmus-raun-westh-2-48.jpg)
Rasmus Raun Westh
Journalist og redaktørEt spøgelse går gennem dagligvarebranchen – et bæredygtigt spøgelse.
Noget tid efter konkurrenten COOP er Salling Group og Dagrofa, Danmarks henholdsvis største og tredjestørste dagligvarekoncern, klar med CO2-reduktionsmål.
Inden 2030 skal Salling Group, der blandt andet ejer Netto, Føtex og Bilka, have reduceret sin udledning med 50 procent.