Universiteter er jo ikke skobutikker

MARKEDSFØRING: Hvor mange penge bruger universiteterne på at lokke studerende til deres institution? Det vil SF gerne vide. Altinget.dk vil gerne vide hvorfor?
Nanna Westerby, SF, vil gerne vide, hvor mange penge universiteterne bruger på markedsføring.
Nanna Westerby, SF, vil gerne vide, hvor mange penge universiteterne bruger på markedsføring.Foto: Henrik/Altinget.dk
Uffe Laursen

SF's Nanna Westerby har i et § 20-spørgsmål spurgt forskningsminister Helge Sander (V), hvor mange penge henholdsvis Aarhus Universitet, RUC og Danmarks Tekniske Universitet anvender til "dels reklamekampagner, dels til øvrige markedsføringsudgifter, hvis primære formål er at tiltrække studerende til institutionen."

Altinget.dk har tilgengæld spurgt Nanna Westerby, hvorfor hun har det:

"Det har jeg, fordi vi tidligere har spurgt om markedsføringsudgifterne for alle universiteterne. Og der fik vi det svar fra Helge Sander, at det var for omfattende at finde ud af, så det ville han ikke ulejlige universiteterne med. Derfor spørger jeg nu igen men kun på tre universiteter, og så håber jeg, at det bliver nemmere at få et svar."

Altinget logoForskning
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget forskning kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
Seneste fra Forskning

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024