5. oktober 2005 kl. 09.03, opdateret 1. januar 1900 kl. 00.00
Kommunikationsfolkenes magt vokser
NYHED: Kommunikationsmedarbejdere bruger i stigende grad journalister. De får lettere historierne i medierne. Men selvom kommunikationsfolkene kan påvirke mediernes dagsorden, kan de ikke styre den. Ny rapport udkom i mandags.
![Lars Igum Rasmussen](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/Lars-stor-2-48.jpg)
Lars Igum Rasmussen
Ingen forfatter
Ingen forfatter
Kommunikationsbranchen opruster, mens mediebranchen i hvert fald ikke opruster.
Nete Nørgaard Kristensen
Ph.d og forfatter til rapporten "Kommunikationsbranchens medierelationer"
Fakta
Her sidder landets vigtigste journalister - set med kommunikationsfolkenes øjne:
1) Morgenaviser
2) Regional/lokalaviser
3) Landsdækkende tv
4) Nyhedsbureauer
5) Regional/lokal tv
6) Fagblade
7) Regional/lokal radio
8) Landsdækkende radio
9) Internetmedier
10) Ugeblade
2) Regional/lokalaviser
3) Landsdækkende tv
4) Nyhedsbureauer
5) Regional/lokal tv
6) Fagblade
7) Regional/lokal radio
8) Landsdækkende radio
9) Internetmedier
10) Ugeblade
Kilde: "Kommunikationsbranchens medierelationer"
Glemt alt om de fine ord, der florerer i kommunikationsverdenen.
Ny stor dansk undersøgelse af kommunikationsfolkenes arbejde med særligt fokus på medierelationen viser, at to ud af tre arbejdstimer bruges på opgaver rettet direkte mod medierne.
"Kommunikationsbranchens medierelationer" er skrevet af adjunkt på Københavns Universitet, pd.d. Nete Nørgaard Kristensen, der er ansat ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling.
Dokumentation
Kommunikationsbranchen - organiseret i Dansk Journalistforbund - i tal:
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen